fredag 22 juni 2007

Alma - Cute as a button

Här har jag fotograferat en annan väninnas barn, Alma (1 år (2007)). Söt som en docka på svenska, men söt som en knapp på engelska... kunde givetvis inte låta bli knapparna... hehhe.
Efteråt kom jag på att det kunde varit riktigt roligt att använda en knapp istället för bokstaven o i ordet button... men men... man kan inte tänka på allt...
Denna layoutform har jag också plagierat, bara för att jag tyckte att den var så fin.
Jag hade nyligen köpt dessa fantastiska klisterbokstäver som jag skrev "Cute as a button" med och jag älskar resultatet med denna härliga font! Jag brukar också ta vara på alla fina bokstäver jag köpt och rita av dem och klippa ut i något papper. Här har jag ett stort A från chip chatter. Jag dekorerade även den stora svarta bokstaven med lite glitterlim.
Jag valde att arbeta med rosa papper, just för att jag själv börjat älska den rosa färgen och för att Alma är en sån gullig tjej-tjej.

Inga kommentarer: