lördag 23 juni 2007

Tasso

Här är min underbar blå perser Tasso som jag tog hand om i ca 9 år. Han var en svansskadad vuxen hankatt som ägaren inte vill ha kvar, någon gång på 90-talet. Han hade blivit påkörd av en bil och var helt utan svans.
I slutet blev han dålig, började kissa överallt, ville inte äta och ville bara ut från uteplatsen. Jag lät honom inte våndas mer än nödvändigt, utan åkte till veterinären för att få honom avlivad. Ännu många år efteråt saknar jag honom och tänker på honom.
Här tog jag vara på layoutidén från boken Stora boken om scrapbooking, där de använt sig av flera fotomattor... jag ville ta vara på det grå och gula. Hans gula ögon gjorde att han såg ut som en uggla ibland. Många blev rädda och tyckte att han såg arg ut - men det var han inte. Tvärtom. Jag minns en episod när han ville gå på toaletten, men den var upptagen. Snällt satte han sig utanför och väntade på sin tur :-).

Inga kommentarer: