fredag 22 juni 2007

Noora jahtaa perhosta - Noora jagar en fjäril

Här är jag i hemlandet Finland. året är 2002 och jag har precis träffat min sambos morbror och hans familj. Här är dottern Noora i full karriär med att jaga en fjäril.
Den stora texten "Odota, haluan ottaa sinut kiinni" betyder "Vänta, jag vill ta fast dig". Dessutom finns det annan text: "Ihana ja aurinkoinen päivä Helsingin puistossa. Jani ja minä olemme siellä Villen, Merjan ja Nooran kanssa. Noora pyydystää perhosta. Vuosi on 2002. Mahtavaa!" = En underbar och solig dag i Helsingfors park. Jani och jag är där med Ville, Merja och Noora. Noora jagar en fjäril. Året är 2002. Fantastiskt!
Här började också min knappfanatism. Jag jagade knappar var jag än var. Till slut fick jag ihop en hyfsad knappsamling. Men det är klart - jag som vill ha ordning, kunde ju inte nöja mig med att ha alla knappar i en enda låda... och därför fick jag införskaffa små verktygslådor att sortera in dem i. Det var med denna skrapp jag också började experimentera med lutande bokstäver.

Inga kommentarer: